Priser

Priser och betalning

priser-betalning

PRIVATPERSONER
Som kund gör du alltid en prisförfrågan direkt till våra lokalkontor.
Kontakta oss via formuläret i högerspalten under “Hör av dig idag”.

FÖRETAG
Som företagskund gör du alltid en prisförfrågan direkt till våra lokalkontor. Vi gör därefter en behovsanalys och återkommer med offert.  Kontakta oss via formuläret i högerspalten under “Hör av dig idag”.

ÖVRIGT

  • Material som behövs för att utföra tjänsten står kunden för om inte annat har överenskommits.
  • Kostnad för förbrukningsmaterial som Pensionärspoolen köpt in tillkommer.

Om avdrag
Från 1/1 2010 används endast den så kallade fakturamodellen. Det innebär att du som privatkund betalar 70% av arbetskostnaden för ROT-tjänster (t.ex snickeri och måleri) och resten ersätter skattemyndigheten i form av skatteavdrag. För RUT-tjänster (t.ex städning och trädgårdsarbete) betalar du 50 % av arbetskostnaden.

Pensionärspoolen gör avdraget för dig, så du slipper reglera det i din egna självdeklaration. Detta kräver att arbetet och avdraget bli godkänt. Blir det inte godkänt står du som kund för 100% av arbetskostnaden.

Betalning

  • Sker mot faktura 10 dagar netto.
  • Godkänns inte ett yrkande av ROT/RUT-avdrag betalar du som kund resterande belopp direkt efter avslag.
  • Faktureringsavgift tillkommer.


ROT-avdrag
Du kan läsa mer om ROT/RUT på Skatteverket.

Powered by WordPress. Designed by Woo Themes